Каталог товарів

Меню

Зорова омана або химерні фокуси кольоропередачі

Дата: 28.03.2017 Переглядів: 3585

Часто покупці переймаються питанням, чому колір декоративного лаку, гель-лаку або іншого матеріалу, що використовується в нейл-арті, в реальності може дещо відрізнятися від побаченого на екрані монітора. Дійсно, нерідко буває так, що на зображенні ми бачимо один відтінок, а коли тримаємо скляний флакончик в руках або фарбуємо нігті, завважуємо явну невідповідність початковим очікуванням.

Основні причини

Чому так буває? Не поспішайте нарікати на невдалу фотографію в інтернет-каталозі (що, загалом, теж іноді трапляється). Однак хотілося б одразу завважити, що фотографи, які займаються створенням картинок товарів, працюють з професійним обладнанням, знають все про вплив світла й тіні, тому їхні знімки максимально відповідають реальним кольорам сфотографованих продуктів.

Насправді причин зазначеної вище невідповідності декілька. Одна з них найпростіша і банальна, оскільки полягає в особливостях передачі кольору конкретного монітора. Заводські настройки, що застосовуються в сучасних моніторах, задаються таким чином, щоб передана картинка або зображення виходили якомога яскравішими і красивими. Тобто, вони свідомо не розраховані на максимально достовірне за колірною гамою відтворення фотографій. Щоб добитися протилежного ефекту, доведеться певним чином калібрувати монітор. Крім того, дуже важливий і ще один момент - кут, під яким ви розглядаєте картинку. Варто лише трохи скоригувати нахил екрану і зображення одразу ж змінить свою первісну колірну насиченість. Залежить колір і від того, наскільки ясно або темно в приміщенні, з якого боку на монітор падає світло, штучне воно (від електричної лампи) чи природне (денне з вікна).

Друга причина невідповідності відтінків картинки на екрані і продукту в реальності полягає в індивідуальних особливостях людського зору. За визначення кольору відповідає сітківка ока, а точніше, її зовнішній шар. Він цілком складається з клітин нейроепітелію, одні з яких нагадують колбочки і відповідають за сприйняття кольорів, а інші - палички - дозволяють нам розрізняти відтінки. Світло, що потрапляє на той чи інший об’єкт, відбивається від нього і дозволяє клітинам сітківки ніби «побачити» і «визначити» відтінок. Залежно від того, наскільки яскраве це освітлення, хтось бачить білу стіну, а комусь вона може видатися блакитною, сірою або навіть синьою.

Але і це ще не все. Кожна людина має свій власний індивідуальний набір колб і паличок, які функціонують з більшою або, навпаки, меншою ефективністю. Доказом тому став відомий випадок з синьо-чорною сукнею. Свого часу суперечка про відтінки цього предмета жіночого гардеробу викликала справжні баталії на інтернет-просторах і практично розділила людей на два табори: тих, хто вважав сукню чорно-синьою (такою вона й була насправді), і тих, хто сприймав її як біло-золотаву. Висновок напрошується дуже простий: одні з нас мають більш сприйнятливу до світла сітківку очей, а інші - менш сприйнятливу. Підвищуючи поступово рівень яскравості на екрані монітора або будь-якого кишенькового гаджета, можна побачити разючу річ - сукня насправді змінює колір і замість біло-золотавого стає синьо-чорною.

Є й третя причина розбіжності зображення на моніторі і продукту в реальності. На те, як кожна людина сприймає кольори або предмети, величезний вплив справляє попередній досвід і очікування. Ці два фактори строго індивідуальні. Припустимо, що перш ніж подивитися на картинку з кольором лаку, ви розглядали, скажімо, красивий пейзаж, в якому домінували схожі відтінки. В результаті може статися накладання одного досвіду на інший, і, як наслідок, спотворення реальності. Психологія дає визначення такого феномену і називає його праймінгом або ефектом передування. До того ж, не можна не враховувати різноманітність кольорової палітри, в якій можуть бути присутні відразу декілька відтінків одного і того ж кольору. Будь-який з них, взятий окремо, можна охарактеризувати одним словом, а якщо розглядати декілька, одразу ж стануть помітні відтінкові особливості, які кожна людина сприйматиме по-своєму.

Сподіваємося, що прочитавши цю статтю і вивчивши інші аналогічні матеріали, наші клієнти зможуть уникнути розчарувань при виборі відтінків декоративної продукції, а їхні очікування завжди будуть задоволені! Також рекомендуємо звертати увагу на опис товарів, і не орієнтуватися виключно на яскраву картинку на моніторі.